YouTube als Nummer 1 zoekmachine.
14 februari 2019
Heb je het door? YouTube neemt steeds meer de plaats in van Google, als nummer 1 zoekmachine. Dat betekent onder andere dat de rol van audiovisuele content steeds belangrijker wordt. Zeker als het gaat om vindbaarheid, bezoekcijfers en waardering. De logische vervolgvraag: is jouw bedrijf of organisatie daar klaar voor? Welke positie hebben audiovisuele media in jouw online en/of contentstrategie?
Beter vindbaar.
Het produceren en publiceren van films en animaties helpt bij het optimaliseren van de online vindbaarheid. Daar komt trouwens wel wat meer bij kijken dan zomaar een clipje online zetten. Denk bijvoorbeeld aan het goed invoeren van de titel, de omschrijving, metatags, trefwoorden en het toevoegen van ondertitels. Ook is het belangrijk om na te denken over de gewenste call-to-action. Die kun je als button in de film zetten, zodat kijkers er meteen op kunnen klikken, maar je kunt uiteraard ook een link in de omschrijving plaatsen. Hoe dan ook: zorg ervoor dat mensen via de film snel jouw website vinden.
Aanbestedingsfilms.
Een hele andere trend is, dat bedrijven die meedoen aan aanbestedingen steeds vaker de mogelijkheid krijgen om hun bedrijfsvisie in de vorm van een film aan te leveren. Het voordeel daarvan is, dat je er veel meer gevoel in kunt leggen dan in een paar A4’tjes tekst. Recent hebben we deze korte-en-krachtige bedrijfsfilm gemaakt voor BAN PersoneelsDiensten uit Assen. Uiteraard publiceren wij de films op YouTube (of Vimeo) en delen wij ze via websites, e-nieuwsbrieven en social media. En wij zien in de statistieken dat berichten met audiovisuele media veel vaker worden gelezen, hoger worden gewaardeerd en meer worden gedeeld dan gewone tekstberichten.
Hoe dan.
Enthousiast over de toepassing van audiovisuele media? Kom dan eens met ons sparren. Wij kunnen je op allerlei manieren helpen bij het produceren, publiceren en optimaliseren van content: tekst, fotografie, illustratie, film en animatie. Laatste nieuws: Statement geeft nu ook vlogworkshops, waarin wij jou en jouw collega’s leren om zelf vlogs te maken en die effectief in te zetten.