Complete campagne.

Sinds 2021 houdt Statement zich bezig met de publiekscampagne rondom de voorbereiding op de laatste levensfase. Die startte in Drenthe en is inmiddels uitgebreid naar Groningen én regio Arnhem en de Liemers. Statement verzorgde o.a. bijeenkomsten, een online talkshow, branding, website, drukwerk en films!

Branding en website.

Statement ontwikkelde een complete branding en website voor Voorbereiding Laatste Levensfase. Meerdere regio’s hebben zich inmiddels aangesloten bij de campagne. Door deze samenwerking hoeven de ‘nieuwe’ regio’s niet alles meer vanaf de grond op te bouwen. De branding en het framework staan immers al!

Online talkshow.

Tijdens de coronapandemie een evenement organiseren ging niet zomaar. Vanuit De Nieuwe Kolk in Assen organiseerden we daarom een online talkshow. Zonder publiek, maar mét livestream. Vanuit Statement zat Ron Overbeek als communicatieadviseur aan tafel om meer te vertellen over de campagne.

Kijk de talkshow terug

Werkconferentie.

Op 30 september 2022 vond de 'Werkconferentie Toekomstbestendige Ouderenzorg in Drenthe' plaats. Ongeveer 190 deelnemers verzamelden zich in de Statenzaal van de provincie Drenthe. Statement verzorgde het uitnodigings- en registratietraject, een deel van de organisatie, de regie van de masterprestentatie (met een interactieve Mentimeter-sessie) én produceerde diverse films.

Bekijk de registratiefilm
in beeld

Filmproducties.

Vlog: het ACP-gesprek

In deze vlog vertellen Mieke Sol, Saskia Lauer en Jaap te Velde over het belang van het ACP-gesprek (advance care planning) en waarom bewustwording hiervoor nodig is.

Bekijk op YouTube

Minidocu: Alleen met Elkaar

Korte documentaire die het thema 'proactieve zorgplanning' vanuit verschillende perspectieven belicht. Diverse professionals uit zorg en welzijn in Groningen beantwoorden vragen.

Bekijk op YouTube

Sfeerreportage ACP Congres

Voor de start van de regionale campagne in de provincie Groningen organiseerden wij de werkconferentie 'Alleen met Elkaar'. Hier hebben wij ook een sfeerreportage gemaakt!

Bekijk op YouTube

Drukwerk.

Als onderdeel van de campagne heeft Statement verschillende drukwerk-producten ontwikkeld. Om mee te geven, in te vullen of om simpelweg de aandacht te trekken. Alles om mensen te wijzen op het belang van een goede voorbereiding op de laatste levensfase.

Ook communicatie-ondersteuning nodig?

Staan er grote projecten op stapel en ben je op zoek naar een bureau dat de volledige communicatie voor je verzorgt?